"Hey, koppla din hund, mina har R A B I E S"

Så kanske jag skulle säga nästa gång!!

Igår när det kom en mycket glad, nyfiken och okopplad samojed störtande mot oss frågade jag dess husse:
"Vad hade hänt nu om mina hundar var farliga?"
"Ehhh, ja det vill jag inte tänka på, om det hade blivit så tråkigt."
"Man kanske inte skall utgå ifrån att alla hundar är snälla."
"Ehhh ja, han är så nyfiken och skall hälsa på alla."
"Ja men det kanske inte är så lämpligt alla gånger."
"Ehh jag såg inte dig, det var så mörkt."
Jag ställde mig och stod stilla under en gatlampa när jag såg dem.
"Jasså, jag såg er på långt
"Ehhh". Flinar och går.

Jag kan säga att hade den hunden så mycket som haft ett öra på fel håll, som hade misstolkats av Nova, så hade det inte varit kul att hålla en 65kg klump som försöker döda en vit förvuxen morgontofla medans en arg agaspis i det andra kopplet kom emellan!
Hon är faktiskt inte alls trevlig i alla hundmöten. Speciellt inte om Tjoven hejar på. Och deras beteende kan mycket väl trigga den andra hunden.
Hua, tala om adrenalinchock!!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback