Uppdatering om Mattias

Har inte så jättemycket att skriva men kan berätta att allt går bra!
De har haft en typ av nollning (invigning/för nya elever) med flera fysiska stationer, det var tydligen väldigt jobbigt och han har fått smaka på vad utbildningen kommer att kräva.
Exempel på stationer:
Släpa en 80kg docka genom ett trångt, mörkt rör.
Springa med en klasskompis över axlarna.
Springa i en brant backe, upp och ner, upp och ner, upp och ner....

Han har fått boende, det fick han ju direkt. Men det gick bra att komma till där på söndag kväll och det är en stor 3:a som han delar med en annan. Den är möblerad, har tv och husgeråd. Allt man kan behöva!
Han bor ca 1 mil från skolan. Nu har han min bil men sedan kan han åka buss eller eventuell cykla. Just  nu är det ca 20 cm snö.

Idag skulle man presentera en ny klasskompis inför de andra. Man började med att sitta och prata i grupp och sedan skulle man då presentera inför de andra.
Oj, sa jag, var du nervös?
Nä det var inte så farligt, sa Mattias, mitt problem är att jag inte kommer ihåg!!! Han hade haft problem med att minnas både namn och orter... Så det blir en av hans utmaningar, att träna minnet!

Han trivs och har det bra, och än så länge längtar han inte hem!!

Eller vad säger du?!
Postat av: Anso

Grankottevägen bodde min kusin och kompis på när de pluggade på Uni. Så där har det blivit en hel del festande, haha! Jag jobbar på en hudvårdssalong i Degerfors - Relax Hud & Hälsa, sedan aug 07.


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback