Akademikerförrakt

Jag vet inte om jag förstod vidden av mitt val.
Eller, det gjorde jag inte.
Jag insåg inte att mina juridikstudier skulle innebära att vissa människor kände sig underlägsna och att de skulle låta det ta sig uttryck i ord och handling.

Känner mig förvånad och lite förolämpad, jag är samma person och har samma personlighet, samma grundvärderingar.
Men jag har idag insett att de inte är avgörande. Avgörande är grottmänniskans vittring av hot som får dem att gå till attack.
För att jag lärt mig om samhället. För att jag vidgat mina vyer. För att jag ökat mitt perspektiv. Och för att jag kommer att fortsätta att göra det.

Jag är ledsen, men du lilla människa, du kommer att avföras från min lista över dem jag håller av. Den enda som förlorar, det är du. Ditt förrakt kommer inte att få mig att stå tillbaka. Patetisk, kallar jag dig. Skattar och går vidare.

Akademikerförrakt. Ett nytt ord. En ny innebörd.
Ett begrepp. Ett faktum.
För att jag tog klassresan bort från dig.

Och för att du är liten nog att inse att det inte har något betydelse.


Strunt är strunt och snus är snus, om än i gyllende dosor
Men rosor i ett sprucket krus, är ändå alltid rosor


Eller vad säger du?!
Postat av: E

Jag har själv "gjort slut" m min bästa vän efter nästan 30 års vänskap, iaf fr min sida. Men jag är ingen som man har när det inte finns någon annan till hand, en som alltid ställer upp dygnet runt. Men när man sj står där, i en riktig kris, lös hon med sin frånvaro..... En människa som tog mer energi än vad hon gav....

Men idag är jag glad att jag sa det till henne och jag saknar inte henne heller... Finns många andra fina vänner....



Puss och kram och ha en trevlig helg <3

2009-06-26 @ 08:32:41
Postat av: Anneli

Förstår vad du pratar om, en del verkar tycka att man tycker att man är fin eller bättre än andra, bara för att man studerar på högskolan.. Det är bara att konstatera att deras "förakt" grundar sig i avundsjukan... trist!! kram

2009-06-27 @ 20:28:06
Postat av: Karro

Men du är mycket bättre än många andra, då du inte dömer hunden efter håren! ;) Det är dock tråkigt att du skall få lida för att du är nyfiken på världen och vill lära dig mer, mer, mer.

Skickar en massa kramar till dig, keep up the good work så jag kan fortsätta bli impad! ;)

Postat av: Karro

Men du är mycket bättre än många andra, då du inte dömer hunden efter håren! ;) Det är dock tråkigt att du skall få lida för att du är nyfiken på världen och vill lära dig mer, mer, mer.

Skickar en massa kramar till dig, keep up the good work så jag kan fortsätta bli impad! ;)

2009-06-30 @ 10:13:52
URL: http://www.hiddenstars.se
Postat av: Karro

Ibland lyckas jag inte alls få postat någon kommentar, men ibland lyckas jag göra det dubbelt... helt underbart fenomen! :D

2009-06-30 @ 10:15:27
URL: http://www.hiddenstars.se

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback