Nova säger

- Man kan inte sova i sin säng om filtarna kommit utanför. Då måste sängen bäddas och tills det sker står man och ser olycklig ut.

- Bollen är den bästa kompisen i hela världen. Bollen är ett år yngre än mig men betydligt mer sliten!

- Om jag ser en hundkompis skäller jag jättehögt så jag är säker på att den kompisen ser mig. Kanske kanske kan vi leka. Om hundkompisen inte hör mig brukar jag hoppa jätte högt, så kanske h*n ser mej i alla fall.

- När jag är hungrig brukar jag sticka in näsan under mattes arm så att hon inte kan fortsätta skriva på datan. Om det inte hjälper hackar jag tänder för att hon ska förstå hur svulten jag är.

- Varje kväll hoppas jag att jag ska få sova i mattes säng och därför ställer jag mig i beredskap brevid sängen. Så fort matte öppnar munnen för att säga "Nej Nova" är jag på väg upp i sängen, jag är så övertygad om att hon ska säga "Självklart Nova, visst får du sova i min 90 cm breda säng. Själv kan jag sova på golvet.". Plötsligt händer det!!!

- Snö är gott. Min nya favorit sysselsättning är att rusa som en galning över ett stort område, tvärstanna och hastigt slänga i mig några tuggor snö.

Vov från Nova, världens snällaste och galnaste Grandis

Eller vad säger du?!
Postat av: Jenny

vilket roligt och gulligt inlägg.. =) Låter som en klok hund, den där Nova..

Postat av: Annelie

Haha, hon e så söt "lilla" Nova =)

2009-03-11 @ 22:39:32

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback