Skåne, lovely!

Kom hem igår och i morse sa Skåne välkommen hem genom att låta blå himmel och sol strömma in i sovrummet. Underbart, hur kan man inte bli på gott humör???

Gick upp och åkte till stan. Lämnade några böcker på bibblan och lånade en annan "Tentaövningar till juridisk grundkurs", det verkade smart att läsa den!
Lämnade in min skor för klackning.
Gick INTE till Synsam, de hade inte tid på hel veckan. Synd. Min huvudvärk släpper inte trots tabletter. Tänkte lite skyndsamt göra en synundersökning och sedan beställa de där läckra bågarna från Evfa... Men vi får se hur det blir med det.
Istället gick jag inom Pålande Design, hittade ingenting. Det har massa fina saker, men inget jag tyckte passade hos oss. Istället fyndade jag en orkide på Hemtex! Är så less på att inte kunna ha blommor här. Den är mycket fin och har sin plats i sovrumsfönstret! Kikade förbi Sia Outlet innan jag gick till bilen - de har massa fina konstgjorda blommor.

Körde till stugan en liten sväng. Bara lite kvar att fixa där nu innan överlåtelsen. Klippa lite perenner och rensa lite. Max en dag. M och hans far ska riva boden. Sedan är det klart! SKÖNT!
Jag tog med mig lite krukor och annat som fortfarande var kvar där.

Stannade till på fröken Blom och köpte penseer, bellis och tet â tet. Nu är det pyntat här! Känns roligt!
Efter att ha plantat dem och grundmålat tv-bänken gick jag in och pluggade, sakrätt. Tog en paus och kikade på Rent Hus, hua 10 ton slängde dom.
Under kvällen fick jag även besök av min svägerska Heléne som var ute på prommis. Det var ett överraskande och mycket trevligt sällskap!

Det har varit en skön dag men sol. Men det var kallt i blåsten. Nu är det -3 grader.
Imorgon kommer min vän A hit och äter scones. Mysigt!
Sedan blir det plugg och måla tv-bänken igen. Kanske någon liten utflykt, vill gärna hitta en vit hissgardin till sovrummet. Eller om jag ger mig på att sy en själv. Kan bara ändra om den gardinen jag har... "BARA".... Lättare sagt än gjort är jag rädd. Får se...

Nu är det iaf dags för dunet.
Hörs snart! Kram kram!

Eller vad säger du?!
Postat av: mammi

Halland också lovely !!!!!



En liten undran: vilken tv-bänk ?



Skrivbordet kommer inte hem förrän på lördag....



Julia lunch-trav på måndag, lopp 3, spår 3, tv-sändn. kl. 13, tv4.



Stubben har varit ute lite några gånger, tassar försiktigt fram.... vänder sen mot dörren igen, till tryggheten....

2009-03-26 @ 14:07:30
Postat av: Helene

Tack själv för det goda teet igår...

Hissgardin...har en vit 120 cm bred..(köpte fel en gång och ja´du vet)

Du kan få den om du vill!

2009-03-26 @ 16:57:00

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback