Tack!

Tack alla för söta inlägg här, kommentarer på FB och mejl!
Jag fick beskedet igår och idag har jag själv läst det och även varit i kontakt med Lund. Det är på riktigt!!!

Först blev jag helt stum. När Elin ringde vågade jag inte lyssna, Mattias fick ta luren och jag gick iväg med bultande hjärta... Nu skulle det avgöras.
Jag hörde på honom att det inte var negativt, men ingen av oss förstod riktigt vad beskedet innebar. Så igår kväll visste jag varken in eller ut!

Idag fick jag beskedet via fax och bitarna börjar falla på plats.
Jag ska läsa ca 16 v av 20 på T1 under hösten.
Jag ska samtidigt läsa in immaterialrätt som hör till T2 och göra tenta på den.
Om allt, inks tentor i Örebro, är godkänt får jag börja på T3 våren 2010. Allt som allt får jag alltså gå 16v extra mot om jag bara läst i Örebro. Där skulle jag börjat direkt på T3 i höst. Man läser kurserna i olika ordning, så jag kanske kan tillgodoräkna mig mer längre fram. Sådant som vi läste de där 16 v som jag inte kan tillgodoräkna mig nu. Det kanske kommer under terminer längre fram.
Det gör mig ingenting att läsa lite extra!!
Jag får alltså tillgodoräkna mig de första 4 veckorna på terminen och det är perfekt, för i september brukar jag fortfarande ha mycket att stå i på salongen.

Det känns jättekul att äntligen få läsa i Lund!!
I Örebro ligger Campus ca 3-4km från stan. I Lund ligger det mitt i centrum. Det blir en helt annan känsla, se lite liv och rörelse. Kika i fkyltfönster. Kunna göra ärenden.

Sedan kommer jag väl svära över hur fullt det är på tåget och att det är försenat, men vad gör väl det? Det går ungefär 1tåg/h och det tar 23min. Till tåget cyklar jag nog på 5 min och ungefär samma från stationen till Juridicum.

Måste påpeka att detta var vår plan när vi köpte huset. Att jag skulle kunna åka tåg till Lund... Så tänkte vi när vi letade hus för 1,5-2 år sen.... Att det sedan blev en lite omväg om Örebro...
Ni är många som tyckt att det var knasigt att köpa huset och sedan studera. Men nu börjar vi komma till bottom-line... Läget är perfekt och väl planerat. Timingen likaså, att köpa hus nu hade inte gått. Vilken bank lånar ut till två studenter?

Nåväl... Det kommer att bli perfekt med tåget... Får köpa ett kort som gäller både på tåget och båten.

Idag har jag mejlat om att säga upp min lägenhet på Grankottevägen. Vi har 2 hyresfria månader på sommaren, så säger jag upp den nu 15 maj behöver jag inte betala mer! Toppen toppen!!

I lägenheten har jag lite av varje som jag inte vill dra hem. Ska försöka sälja det till andra studenter.
Tjock tv + dvd, cykel, skrivare...

Suck!!
Finaly!
Nu ska vi bara ha ett normalt, lungt och skönt liv!
Var ett tag sen:
Jan-mars 2008 = resa
April-september 2008 = jobba massor + köpa hus + renovera
September - december 2008 = Örebro
Januari -juni 2009 = Örebro + Norrland

Lugn och ro tack!!!

Eller vad säger du?!
Postat av: E

Christin!!!!

Du vet att jag tycker man ska göra det man drömmer om. Leva livet samtidigt som man njuter av det. Jag tycker du har gjort helt rätt och att du är en av de driftigaste tjejer jag känner....du är otrolig =)

Allt fixar sig till det bästa och nu snart är du hemma i skåneland igen och det ska bli skönt att få ha dig på hemma plan =)



Kramar E

2009-05-15 @ 09:06:56

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback