Betong

Idag har jag handlat mer betong så att vi kan fortsätta skapa. Förra helgen blev det en bänk och en stor kruka. Tänkte att vi skulle gjuta en kruka till och några trampstenar till rabatten denna helgen.



Så här fin blev bänken! Det gick åt 3 säckar finbetong (35kr/st) och lite armering. Ja, och så formen så klart. Det är lite trixigt, men inte så farligt som jag trott. Nu står det tre personer på kö att låna vår form! Får ta ut hyra ;-) Förresten så skymtar ni mitt zinkbord från Granit på denna bilden. Det är superfint, men lite vingligt. Kanske har lastat det för tungt!

Om du är sugen på att gjuta betong kan jag rekomendera denna boken:
Vattenblänk & betong
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153433467
Den innehåller massa fina tips och bra inspiration, många gånger bättre än de flesta betongböcker jag sett.

Eller vad säger du?!
Postat av: Anneli

Jättefin bänk! gjorde ni den i ett stycke eller tre?

2010-04-09 @ 16:03:15

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback