Massor av jord!

Vår gräsmatta var på vissa ställen enormt ojämn.
Dels på grund av att vi i höstas flyttade delar av buxbomhäcken och dels på grund av att gamla ägaren hade en pool och under den hade han grävt bort jord. Där var nu inget gräs alls. Så därför köpte vi ca 25 ton jord och lät en man komma hit med en lite maskin för att köra ut och platta till det. 25 ton låter fasligt mycket, men det är det inte. Två traktorsläp. Det låter ju som om det skulle vara en hög stor som huset... Jorden var från ett gammalt växthus, harpad och blandad med sand och torv. Heeeelt perfekt!
Nu har vi sått gräs på en del av ytan.



Det är främst denna yta som var ojämn:

Häcken hade flyttats och enen har vi fällt. Vi har även flyttat de blommor som fanns på denna sidan häcken.
(Observera vildskotten mitt i bild. Lönn. I massor. Överallt.)


På denna bild har jag bara roterat ett kvarts varv jämfört med ovanstående, och ni ser var poolen stått.



Denna bild är inte tagen ur samma vinkel men det är samma yta iaf!

Ytterligare jord... Fast mer dressing på denna yta och igenfyllnad av min tillfälliga runda rabatt. Den behövs inte längre.


Sommaren 2008


April 2010. Också en annan vinkel, men ändå!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback