När du får oväntat besök...

Satt idag och skulle plugga inför duggan. Ser en stor flott Mercedes som smyger fram längs gatan. Den stannar och ur stiger en man i 60 års åldern, klädd i uniform.
Första reaktionen hos mig var att jag blev lite orolig, vad var detta för tysk militär???

När han knackat på och förklarat sitt ärende kunde jag genast släppa nervositeten, han var helikopterpilot och fotograf. Han hade fotograferat vårt hus 1982. Nu skulle detta gamla arkiv säljas ut och han undrade om jag ville köpa bilderna. OM jag ville! Vi som har letat efter gamla bilder! Nu var dessa bilder så pass "nya" att renovering av tak (från halm till eternit) och byte av fönster och dörrar redan var gjort men det var ändå hemskt kul att se.


Vilken trädgård! Vissa träd och buskar var stora redan då! Och alla plattor som är borta idag. Åh vad jag älskar huset!


Titta vad söt han är, Erik! Jag var tvungen att få ta en bild.

Vill du också ha gamla bilder på ditt hus? Kika in här:
http://www.aerobilder.se/
Jag ska skicka en förfrågan till dem, jag vill gärna ha ännu äldre bilder.

Eller vad säger du?!
Postat av: Susanne Westerlund

Vad roligt att se hur huset såg ut förr.Det väcker så många fina minnen från min barndom. Det är min Mormor och Morfar som hade det så fint i trädgården 1982. Jag och min syster har tillbringat många sommrar och även annan tid där.

2010-04-22 @ 14:17:12
Postat av: Pernilla

Ja du är för festlig....

MEN bra tips...du vet jag tog en bild på min brevbärare idag..ja ifall ..han verkar lite konstig..du vet kortbyxor å keps..för att vara på den säkra sidan!!! Åh nu vet ni jy vem ni ska leta efter ifall jag dyker upp om ett halvår eller så i någons frys..kortbyxor och keps, bilden finns dokumenterad. Bra bevis för en blivande advokat. Nej måste gå nu...den där GI metoden tar musten av mig...herregud nu har jag lyckats gå upp 2 kg!!!!!!! jävla bra tips det där Christin. TACk verkligen TACK.

//Tjockast i Lund

2010-04-22 @ 17:40:31
Postat av: Bo Westerlund

Hej

Vad roligt och se hur fint det har blivit

i svärmor och mors hus,där ni gör hönshus

satt vi och drak kaffe på sommaren

mvh

Karin och Bo,svärmor Ebba skall få kolla din blogg



2010-04-22 @ 19:02:26

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback