Dvärgkochin

Våra små hönor har snart ett färdigt hus!
Insidan har varit klar länge, men nu börjar utsidan också arta sig. Kvarstår gör ett dörrfoder, nytt handtag och målning av en yttervägg.


Till hösten ska vi flytta lite buskar, ska inte vara mitt framför :)


Björnbär fick jag i present av Kajsa på Enkla Ting. Hon var så söt och öppnade butiken för mig på sin semester!
Rostig dekoration och kula (ligger bland taklöken) samt korg kommer från Bostället Sköna Ting. Tack Tilda för tipset! Taklöken ska såsmåningom täcka stolens sittyta. Får kanske köpa några fler eller lite bark så man slipper se jorden.




Lampan kommer från en affär i Landskrona. Vi har likadana på huset. Trampstenen är en gamal som vi hittat i huset. Står ett datum i den, undra var H Hansen hade stenen till??




Har en jutesäck som jag tror ska få ersätta Hemtex kassen som jag har halm i. Kanske en krok på väggen för den?




Innifrån oss!


Nej, nu blev det fel. Ut!


De är duktiga på att lägga ägg, ofta ett var om dagen.


Och hönan Agda, aka Eggda, vill gärna ruva... Men vi kan inte ha fler höns. Någon som vill ha? I så fall kan vi låta henne ruva fram ungar! Det går mycket väl att ha rasen i villa trädgård. De är lugna, låter och flaxar inte så mycket, och är sociala. Det blir ägg även om ni inte har någon tupp :)

 


Eller vad säger du?!
Postat av: tilda

om jag var en höna skulle jag vilja bo hos er, jättefint. Har dom t.o.m en tavla i sitt lilla hus, tyckte jag såg det på en bild, vad föreställer den?

Kram


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback