I vår trädgård just idag


Palmliljan klarade flytten! Flera små bebisar som kanske också kan bli något längre fram. Varje blomma från Ebbas tid som vi lyckas bevara känns som skatter! Brevid ser ni Mattias chilliodling.


Luktärterna som jag drivit fram blommar äntligen! De har nog egentligen haft det lite för varmt. Denna vägg är supervarm! Ni ser även en uppstammad lavenden. Den blev lite skadad av blåst förra året men den på G igen.


Blommonträdet som vi fick i bröllopspresent förra året bör nu frukt. Och lavendlen som jag planterade förra året växer så det knakar! Det är alltid massa humlor här! Mysigt!


Rosenvial från Ebbas tid.


En av mina favoriter, klematisen summer snow. Blommar nu. Växer kraftigt. Tacksam. Spaljé av armeringsmatta. Prisma från Magasin 36.


Bykgryta från Ebbas tid. Keramikgroda från Anna Molin, Hven. Vattenväxt från Lödde Plantskola.


Min älskade kungakrona! Tycker att det är en väldigt fin modell. Har inte sett den på så många ställen, det stället jag köpte på har stängt. Till höger ser ni kärleksört, en mörkare sort. Fick dem av min vännina Ingrid förra hösten. Växer ordentligt!


Liten kotte-bebis som genar över vår trädgård.

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback