Inlåst!!

Vi har två bilar. En Opel som Mattias använder dagligen och en WV Caddy, en jobbarbil som bara används då och då. Den är bra för den har dragkrok.

Idag skulle jag till Anette o Peter. Ut. Starta Caddyn, Mattias är på jobb och har Opeln. Skrapa halva vindrutan. Når inte andra halvan, bilen står för nära häcken. In i bilen, backa och ut... Och ut.... Ut? Nä, inte ut. Centrallåset bestämde sig denna kalla dag för att inte fungera som det skulle. Där fick jag vacker sitta i ca 10 min innan dörren gick att öppna.
Skickade ett sms till Mattias:
"Inlåst i caddyn. Hjälp."
Typ.
Visste att han inte hade mobilen hos sig, ville bara skoja lite! Detta med bilen har hänt en gång innan, men då stod jag på utsidan. Så jag var ganska lugn :-) Försökte också ringa M men han svarade inte. Nåväl, jag kom ut efter en stund, skrapade klart rutan och åkte iväg.

Sedan skulle jag tillbaka igen.
Ut. In i bilen. Starta. Köra hem. Parkera. Ut. Ut. Ut. Nej, inte ut. Fick låta bilen stå på i ytterligare 10 min innan centrallåset var ok. Det är alltså inte dörren som fryser fast. Det är något konstigt med låset, låsknappen är inte nere men dörren är låst. Under tiden som jag satt där ringde jag till M igen. Han svarade inte.

Ett par timmar senare ringer M.
"Va fan, hur går det?"
" Ja, jag sitter ju här ju...."
*tystnad*
" I bilen?"
*skratt*
"Nej!"

Kunde inte låta bli att skoja lite med honom! Han sa att han gick på det, trodde jag hade suttit flera timmar i bilen!
Hihi kul!

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback