Kornellstigen

Innan vi köpte Åvik bodde vi ganska många år i sommarstugan på Kornellstigen.
Den har en fantastisk trädgård, med gigagtiska rhododenron, gamla fruktträd och en söt flaggstång!
Vi har sålt den nu.


Min söta gamla stege! Det är inte mycket kvar av den nu, sönderblåst, murken och kattklöst...






Fint spaljerat "Ingrid marie"


Armeringsnät + murgröna = favorit


Lupiner i storlek av buskar!! Dog tyvärrr av nån ohyra...

 




Nån måste ju jobba!! Hihi! Det var i kolonin som mitt trädgårdsintresse vaknade.

 
Rhododendron som var över 50 år gamla. Så underbara när de blommade!


Lättskött odling!

 

 
Alium, det har jag satt i kruka här. Ska ut i rabatten så småningom!
Ge rhododenron gödning på våren och efter blommning så blir de så här fina!


 

 
Dessa godingar har fått flytta med till Åvik!

 
Lite egendesignad betongkonst!










En klematis Summer Snow har jag planterat här med. Sååå tacksam!


Lavendel + drakmynta






Eller vad säger du?!
Postat av: helene

Så otroligt fina bilder av koloniträgården! Med dina gröna fingrar kommer snart hela Åvik att blomma!! Kram..

2010-02-18 @ 11:08:27

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback