Tandsjukdom, katt

Åh lilla Plutten!
En tand är dålig!

Hade djurkontroll här hemma idag. Kloklippning och mun-check.
Stubben gick inte igenom den kontrollen. Han hade tappat ytterligare en hörntand, har bara en kvar nu, men det såg fint ut. Men längre in hade han en tand vars emalj var skadad. Han har haft det innan och då fick veterinär Erik dra ut den. Jag är inte säker men jag har läst lite och jag tror att det är sjukdomen FORL. På nätet beskrivs den som att tanden resorberas/äts upp/vittrar sönder. Det står att det är mycket vanligt. Och det står att det kan göra MYCKET ONT... Åh fy, stackars kattkraken :-( Som för övrigt verkar precis som vanligt och inte har ett dugg ont. Bara irriterad över att jag höll fast honom.

Åh-håhåhåhåååå, kan det bli måndag snart så jag får ringa Erik?


Stubben a.k.a Tubbe, Prinsen, Snuttis, Pluppe, Stubbowich, Snubben, Stubbo
Perser/bondkatt
12 år gammal




Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback