Vår hall

Idag ska ni få följa med till vår hall!


Nu står jag i övergången hall/kök. Till vänster ser ni badrumsdörren, det är en gammal dörr som är avlutad och lackad med en matt lack för att föhindra att den blir gul. Väggarna i hela huset är putsade stenväggar, målade med vit matt väggfärg.


Rakt fram har ni vår ytterdörr :-) Specialtillverad av ett snickeri i Malmö. Till höger om dörren hänger ett draperi framför vår elmätare, rör och annat till värmeanläggningen. Vi har vattenburen värme i golvet. Bjälkarna är över hundra år gamla, de bär upp hela huset! Jag har betsat dem vita, lika så taket som består av ohyvlat virke. Lampan kommer från IKEA. Golvet är klinkerplattor, brickmate black metallic.


Utsikt till trädgården.


Nu står jag vid ytterdörren. Som vanligt får man sällskap av något djur!


Efter draperiet kommer en MALM byrå från IKEA, spegel från Rusta och klädhängare från Mio.


Söt griffeltavla från Inspira i Häljarp. Hänger till höger om toadörren. Svårt att fota, det är ingen stor hall!


Dörren till toa. Knopp från Indiska och skylt från Hemma hos Embla, Lund. Vi har inget vanligt handtag utan dörren stängs med en skåpsmagnet och kan haspas på insidan.


Stor dörrmatta från Halldéns mattor i Landskrona, säljes som metervara. Kan varmt rekomenderas! Vi förvarar våra skor i nedersta lådan i byrån, skönt att bara ha några par framme.


Eller vad säger du?!
Postat av: madde

Så mysigt! Jättefint!

Vilken fin dörr!

Hur stort e ert hus?



Kramis


Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback