Dubbla slag

En kopp kaffe och upplösningen i min senaste bok, mmm!
Otroligt spännande bok, skriven av en jurist.

Dubbla slag
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186067389

Det fanns en tid då Hanna inte behövde anstränga sig, när hon var ung och lovande med toppbetyg från alla skolor och universitet. Drömjobbet fick hon utan att ens söka det. Då verkade allt så lätt.

Bara en enda stund. Mamma. En? säger Hannas yngsta dotter när hon ska bli lämnad på dagis. Jag borde verkligen gå, tänker Hanna. Jag borde gå på en gång, innan det blir värre, innan hon börjar gråta.

Dubbla slag är en roman om livet på en advokatbyrå och den blivande trebarnsmamman Hanna. Men däremellan är det också en bok om kärlek och glastak, dubbelmoral och gruvlig hämnd.

Malin Persson Giolito är jurist, född 1969 och efter tio års anställning på en av Sveriges största advokatbyråer arbetar hon nu på Europeiska kommissionen. Sin utbildning skaffade hon sig på fyra olika universitet: i Sverige, Frankrike och Belgien. Hon är född och uppvuxen i Stockholm men bor numera med sin man och sina tre barn i Bryssel.

Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback