När jag blir rik...

...så ska jag anställa en tant.
Jag har massor av bra uppgifter till henne:

Handla
Förbereda mat
Rensa ogräs
Städa
Ta mina skor till skomakaren
Passa hundarna
Tvätta
Stryka
Byta sängkläder
Sätta in färska blommor
Putsa fönster
Sy in mina kläder


Det bästa är att detta aldrig tar slut så jag kunde nog ha tanten på halvtid. Jag skulle betala en anständig lön, inte som pigorna förr i tiden. Och hon skulle inte servera oss som någon slags slav, mer vara som en...snäll tant!



Hembiträde är en flicka eller kvinna som är anställd att utföra husliga sysslor i sin arbetsgivares privathem. Arbetsuppgifterna varierar, men kan omfatta städning och tvätt, matlagning, dukning, servering, strykning och diskning samt ibland även barnpassning. Om barnpassning är huvuduppgift används ofta benämningen barnflicka, särskilt om den anställda är lite yngre.
Saxat: Wikipedia


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback