Vitt mjöl...

Är ett fördärv!!!

Igår skulle jag fredagslyxa med en kebabsallad. Det är ju GI eller hur? Jag tog det för att jag inte skulle festas att äta brödet i en kebabrulle, för att jag skulle slippa bröd. När jag står där och väntar räcker pizzabagaren fram en liten påse med ett rykande färskt bröd... Jag kapitulerade. Tunnt, varmt och helt underbart. Jag åt upp varenda bit.

Idag hade jag gått upp 7hg och magen är som en ballong.

Mental anteckning.
Vitt. Mjöl. INTE. Bra.

Vanligt vetemjöl
Nu är kanske 7hg inte så mycket och ungefär vad man går upp mellan frukost och middag, men det var totalt avvikande från min kurva. Jag har ätit GI mat i snart 5 veckor. Första veckan gick jag ner långsamt. Vecka 2-3 gick jag ner jättesnabbt. Vecka 4 och framåt har jag stått ganska stilla. Syndade även med en chiabata på kursen innan i veckan och de kolhydraterna gjorde antagligen att viktnedgången planade ut. Men de i pizza-brödet, de gjorde att jag gick upp!

Viktnedgång ca 6kg, igår var det 6,5 kg :(
Jaja, nya tag! Inga fler synder.
Nu puttrar en gryta med nötkött, zuchini, svamp och lök på spisen. Ikväll ska vi till Nettan o Peter. Jag hoppas att det blir GI mat!


Eller vad säger du?!

Säg din mening här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Jag tycker:

Trackback